שינויים קלים, שינויים קשים

הכלל שאני משתדלת לפעול לפיו הוא זה: להנות מכל התהליך.  אני מרגישה שההנאה חשובה; אני לא רוצה לחשוב כל הזמן – מתי זה יגמר ואוכל סוף סוף לאכול/לעשות דברים כיפיים יותר.  אני רוצה ליצור לי הרגלים נוספים, טובים יותר, שגם אהנה מהם.  אני מרגישה שכך אוכל להצליח בזה לאורך זמן,  וזה יהפוך לחלק ממני, ולא ל"דיאטה" – איזו תקופה בחיים..
בתוך התהליך הזה אני מרגישה, שיש שינויים שיחסית קל לי לעשות, והרגלים חדשים, שיחסית קל לי לקבל על עצמי.  אלו הם בעיקר דברים שקשורים במזון שאני אוכלת.   אני נהנית למצוא מתכונים חדשים של דברים טעימים, מזינים ומשביעים שלא הכרתי קודם (למשל, טורטייה מקסיקנית – ההתלהבות החדשה שלי); אני שמחה להכיר מאכלים חדשים שלא כל כך "יקרים" קלורית; אני נהנית מרעיונות חדשים שקשורים לבישול ויכולים להקל עלי את החיים (למשל, לבשל כמויות גדולות יותר ולהקפיא); ובואפן כללי אני נהנית להתעסק עם אוכל ולדעת שלא אשמין מזה.

מה שקשה לי זה לשלב יותר פעילות גופנית.  כרגע אני משתדלת להתמיד באימון אייקידו אחד לשבוע.  אבל לעשות יותר מזה – גם פעילות מחטבת, גם מגמישה, גם שורפת קלוריות – אני לא מצליחה.  אני מזהה שהקושי שלי מגיע משני כיוונים:

הראשון – "התעמלות לשם התעמלות" לא עובדת בשבילי.  גם ההרזיה והחיטוב הם לא מוטיבציה משמעותית בשבילי שתגרום לי לעשות משהו פעיל ולהסתכן (חליליה!) בלהזיע.  חסרה לי מוטיבציה טובה כדי להגביר פעילות גופנית.

השני – קל לי יותר להיות פעיל באינטראקציה עם עוד מישהו ולא רק עם עצמי.  אני צריכה להיות מחוייבת למישהו נוסף.

זה התחום שבו אני הוגה בימים האחרונים – מה יכול לתת לי יותר מוטיבציה ולסייע לי לשלב קצת יותר פעילות גופנית ב"תפריט" שלי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מחשבות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s