משתבש

שבועות עוד לא כאן, אבל החום הגדול כן, ולא היה לי כוח בכלל לאוכל חם/מבושל.  היום אכלתי בסימן מוצרי חלב.

ארוחת בוקר – 10:00:

גביע יוגורט דנונה 3%, כפית טחינה, 3 כפות גרנולה, כף צימוקים (אף פעם אין מספיק צימוקים בגרנולה), אפרסק.

ביניים:

יופלה תותים בשמנת של בן-זוגי – הוא מת על זה והייתי חייבת לטעום.  לא משהו, מתוק מדי.

מעדן "טום וג'רי" של טרה, בטעם שוקו בננה.  זה ממש טעים, למרות שבטח יש בזה צבעי מאכל וכל מיני כאלה.  יש לזה מרקם כייפי, וזה גורם לי לחייך.  כל מה שטוב באוכל.

נשנשתי פרוסת גבינה צהובה "עמק" מהכריך של בן-זוגי.

צהריים? – 16:00:

חיכיתי בתור במס הכנסה. אכלתי טוסט גבינה צהובה שהיה ממש, אבל ממש לא טעים – אשכרה בזבוז קלוריות.  אכלתי גם שני משמשים.  כשיצאתי ממס הכנסה קניתי שוקולדים בתפזורת כדי לפצות את עצמי על הסטרס שנכנסתי אליו מהגשת הדו"ח השנתי.  שוקולד ממולא ליקר, שוקולד עם סוכריות צבעוניות, קלפיות תפוזים מסוכרות בשוקולד מריר.  האמת – זה גם לא היה במיוחד טעים.  ובחום הזה הכל נמס לי עד שהגעתי לאוטו.  ובכל זאת אכלתי את כל מה שהיה בשקית – קטע כזה שאני לא מסוגלת לזרוק אוכל, ושזה משיך לפתות אותי גם כשאני כבר יודעת שזה לא טעים לי.

עכשיו אני רעבה ועוד מעט אלך לאכול דברים שבישלתי לפני יומיים.  זה כיף שיש בבית הרבה אוכל מבושל.  כרוב חמוץ… יאמי.  תבשיל תרד ושעועית לבנה; כרישה וגזר ברוטב לימון.

אתמול שמעתי הרבה ברדיו על צריכת סידן ועל החשיבות שלה.  הרופא שדיבר אמר שהוא מאוד מעודד נטילת כדורי סידן אחרי גיל המעבר -שלא מדובר בתרופה אלא בתוסף מזון, ואין מה לחשוש מהכדור.  הוא אמר שבאופן כללי, גם לפני גיל המעבר, צריך לצרוך לפחות גרם וחצי סידן ליום – ורוב האנשים והנשים צורכים פחות מכך.  מדובר במשהו כמו 6 כוסות חלב ליום, או 3 גביעי יוגורט + קופסא של קוטג' או גבינה לבנה.  זה די הרבה!   זה די מתנגש עם מה שאני מכירה מהרפואה הסינית, לפיה חלב הוא משהו שמתאים לגורים (ובעיקר לעגלים…) אבל לא לבני אדם.  החלב גורם לליחה ולצרבות, ולא רק אצל אנשים הרגישים ללקטוז.  האמת היא שבעקבות לימודי הפסקתי כמעט לגמרי לשתות חלב; אם אני שותה, אני משתדלת לשתות חלב אורגני, ולחסוך מעצמי את הכמויות המבהילות של אנטיביוטיקה ועוד חומרים מוזרים שמכניסים לחלב בתהליך הפיסטור.  באופן כללי אני נוטה לסבול מצרידות, ליחה וגזים – ובשנתיים האחרונות, מאז שכמעט הוצאתי חלב לגמרי מהתפריט שלי,  זה פחת מאוד.

המאמר הזה, של ד"ר חיים סדובסקי, מדבר על חלב בעד ונגד.

הספרון הזה מאת ד"ר אריה אבני מדבר נגד החלב.

עכשיו נשאלת השאלה – בתור צמחונית שמנסה להפחית צריכת חלב ומוצריו, איך לקבל סידן?  בדקתי באתר SparkPeople והנה סיכום של התשובות  שהעליתי, וכמה קישורים:

מקורות טובים לסידן הם קטניות – ובייחוד שעועית מנומרת ושעועית עם עין שחורה (כמו הלהקה, Black Eyed Peas);

ירקות שחשוב לצרוך כדי למנוע אוסתיאופורוזיס – ברוקולי, תרד, עגבניות, ארטישוק, סלרי, גזר, מלפפונים, פטרוזיליה, פלפל, אספרגוס.

פוסט זה פורסם בקטגוריה היום, טיפים, מזון למחשבה, רגשות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s